Sellőlány

Sellőlány

Fél évig nem vásároltam ruhát

De már alig várom, hogy újra vegyek valamit!

2018. június 19. - adri.mermaid

884f8a05-fc19-4132-81bb-00f9857e6b6c.JPG

Tavaly folyamatosan figyelemmel követtem a Holy Duck oldalt, aminek az írója egy éven keresztül nem vásárolt semmilyen ruhadarabot sem. Úgyhogy amolyan újévi fogadalomként én is belevágtam egy hat hónapos kihívásba. 

A nem vásárlás előnyei

  • Sok pénzem megmaradt, így futotta újabb kozmetikumokra, ami számomra  a blogoláshoz szükséges, de többet jártam szórakozni, és úgy néz ki két nyaralás is összejön idén.
  • A téli, tavaszi gardróbom nagy részét kiselejteztem. Jó állapotban lévő ruhákat sosem dobok ki, általában eladom, elajándékozom, vagy elhasználom őket. A leselejtezett darabokat minden esetben a H&M-ben adom le - keringenek pletykák, hogy valójában nem is hasznosítják újra a ruhákat, sok az érv mellette és ellene, én per pillanat hiszek nekik.
  • Volt időm kitalálni, hogy milyen legyen az álom ruhatáram, ezért most megfontoltan tudok belevágni a vásárlásba, és elkerülhetem a felesleges költekezést. Nem utolsó sorban így szintén több pénzem fog megmaradni a hónap végén.
  • Sok ruhámba ismét beleszerettem.

A nem vásárlás hátrányai

  • Bevallom, elég unalmas volt néha öltözködnöm. 
  • Sok-sok kompromisszum önmagammal - többször megtetszett egy-egy új darab, de nem vehettem meg és meg kellett magamat győznöm, hogy miért is jó a régi.
  • Mivel megváltozott az ízlésem, stílusom, így nem mindig örültem, hogy a 3-4 éves ruháimat kell hordanom.
  • Nem egyszer nagyon akartam valami szépet venni, mondjuk egy adott alkalomra, de nem tehettem meg.

Kis csalások, és hasznos tippek

  • Kaptam ajándékba néhány ruhadarabot, így a fentebb említett problémáim kicsit enyhültek, emellett vásároltam pár ékszert, hogy változatosabbak legyenek az összeállításaim.
  • Végig csináltam egy 10x10-es kihívást barátnőmmel, amit szintén a Holy Duck oldalon találtunk, tehát 10 napon keresztül 10 általam választott ruhadarabot kellett variálni. Az utolsó napot már kihagytam, mert eléggé meguntam a végére, de mindenképp jó tapasztalat volt.
  • Egész áprilisban felírtam, hogy miket veszek fel. Összesen 59 ruhadarabot viseltem, ebből a legtöbbször, pontosabban nyolcszor testszínű harisnyákra esett a választásom, úgyhogy hiába érzem kicsinek a ruhatáramat, mégis változatosan tudok öltözködni, pedig néha olyan, mintha folyamatosan ugyanaz lenne rajtam.

Miket fogok először beszerezni

Hazugság lenne azt írnom, hogy nem várom az első vásárlásom, de szerencsére rájöttem, hogy mik hiányoznak a szekrényemből, így első körben ezeket próbálom megvenni:

  • pánt nélküli testszínű, vagy fehér melltartó
  • vállon átvethető, közepes méretű táska (fekete vagy púder színű)
  • kényelmes szandál
  • nyári illetve pólóruhák
  • magas derekú rövidnadrág

Nagyon meg vagyok elégedve önmagammal, hogy kibírtam ezt a fél évet, és tényleg rájöttem, hogy vásárlás nélkül is lehet élni. Nem szabad bedőlnünk a sok reklámnak, amelyek azt próbálják elhitetni velünk, hogy senkik vagyunk, ha nem töltjük minden szombatunkat a plázában, vagy, ha nem az új trendeknek megfelelően öltözködünk. Valójában csak az a fontos, hogy találjuk meg az egyensúlyt és ne halmozzuk fel a dolgokat, hiszen azzal csak a ruhaipart támogatjuk, ami sajnos nagyon káros a környezetünkre. Igazából azt szeretném elérni, hogy legyen egy kicsi, de nem kapszula gardróbom, amelyben minden egyes darabot szeretek, és ha akarom, akkor majd sűrűbben tudom váltogatni a ruháimat, hogy azok mindig megfeleljenek az aktuális ízlésemnek.

A bejegyzés trackback címe:

https://beautyfromthesea.blog.hu/api/trackback/id/tr9014036536

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása