Sellőlány

Sellőlány

Ha lejárt a szavatossági idő

2017. november 22. - adri.mermaid

img_9316.JPG

Ha még nem lenne egyértelmű: gyűjtöm a rúzsokat. Azt hiszem kijelenthetem, hogy semmi mást nem halmozok fel, de ezeknek nem bírok ellenállni, talán ez nem is baj. Ebből a felismerésből egyenesen következett a kérdés, hogy na de vajon mikor mennek tönkre ezek a rúzsok, mikor kell őket kidobni, és vajon tényleg ki kell-e őket dobni? Nyilván semmilyen terméket sem szabad túl sokáig használni, ezzel tisztában vagyok és igyekszem is figyelni, hogy hány hónapig jó egy-egy kozmetikum. Ennek ellenére néha megcsúszok, hiszem maga a termék nem mindig megy egyértelműen tönkre mondjuk fél-egy év alatt, mint ahogy azt a kis tégely jelzi az oldalán.

img_9321.JPG

Nekik még nem járt le a szavatossági idejük viszont soha az életben nem fogom tudni őket elhasználni. Félre tettem ezeket, mert vannak alkalmak, amikor hasznukat vehetem, de igazából a szájfényeket nem szeretem, a sárgás barna árnyalat nem áll jól, ez a bordó Pupa rúzs pedig olyan könnyen kenődik, hogy már nem merem munkában viselni. Használt sminkterméket elajándékozni, kölcsönadni sajnos nem szabad, hiszen nagyon könnyen megfertőzhetjük vele a másik felet. Nyilván vannak kiskapuk, de azért egy rúzst vagy egy tust tényleg nem ajánlott tovább adni.

 

Előjelek, hogy megromlott a termék:

  • furcsa lett az illata, büdös
  • megváltozott a textúrája (nyúlik, sűrűbb, nem szárad meg soha stb.)
  • megváltozott a színe (sötétebb vagy világosabb lett)
  • nem annyira pigmentált, nem tartós már

img_9320.JPG

Ez a három rúzs teljesen biztos, hogy megromlott, tudom, hogy már egy-két éve megvannak úgyhogy ezek sajnos a kukában végezték.

Szerencsére olyan információt nem találtam, hogy valami helyrehozhatatlant tennének velünk a lejárt kozmetikumok, ettől függetlenül azért szkeptikus vagyok. Viszont az biztos, hogy okozhatnak irritációt, ez talán még a legjobb eset, mert ha csípi a szemünket a szempillaspirál, akkor azonnal ki is dobjuk. Sajnos okozhatnak pirosságot vagy pattanásokat is. Ebből kiindulva könnyen elképzelhető, hogy nem is "komoly" bőrproblémával küzdünk, hanem csak tönkre ment a krémünk vagy túl koszos az ecsetünk.

Amint felnyitunk egy terméket rögtön kerülnek bele baktériumok, főleg, ha használjuk is, hiszen az applikátorokat utána visszazárjuk a tégelybe, vagy eleve az ujjunkkal nyúlunk bele a krémekbe és még sorolhatnám. Nyilván ezekkel az apró, mindennapi baktériumokkal meg tud birkózni a szervezetünk, de nem hosszútávon. Ha egy termékben ezek felgyülemlenek, amiatt alakulhat ki irritáció, pattanás, de akár kötőhártya gyulladás is. Az a tapasztalatom, hogy szerencsére sok termék tényleg elfogy a lejárati időn belül, nekem a tusok, spirálok sosem bírják fél évnél tovább és általában ez van rájuk feltüntetve. Persze ilyenkor jöhetnek az összeesküvés elméletek, hogy de a cégek azt akarják, hogy mindig vegyünk újat és ezekhez kapcsolódnak a különféle praktikák, hogy mit hogyan melegítsünk, hűtsünk és hogyan nyerjük ki az utolsó csepp terméket is. Szerintem ebben a témában pont nem szabad a márkák ellen fordulni, nyilván érdekük, hogy minél többet vásároljunk, de logikusan végiggondolva, a kozmetikumok ugyanúgy romlandók, mint például az élelmiszerek, ha pedig tele lennének tartósítószerrel, akkor azzal lenne problémánk.

img_9319.JPGŐk azok, akik túlélték a selejtezést és szerencsére egy részüket tényleg el fogom tudni használni. Régen nagyon spórolós voltam a kozmetikumokkal, nem akartam, hogy elfogyjanak, de így meg ki sem tudták fejteni a jótékony hatásukat. Sminkekkel úgy szintén, így a legtöbbet tényleg soha nem használtam el, drága palettákat dobtam ki, mert a színek már teljesen beleszáradtak a tégelyekbe.

Hogyan kerüljük el a romlott kozmetikumok felhalmozását?

  • Én évek óta majdnem mindenből csak egyet tartok itthon (egy tusfürdő, egy balzsam, egy kézkrém stb.)
  • Ha bármilyen oknál fogva bekövetkezik a felhalmozás, legyen azaz én hibám, vagy egyszerűen csak sok ajándékot kaptam, nyertem, bármi, akkor igenis tudni kell ajándékozni. Hiszen más lehet tényleg örülne egy-két terméknek és el is használná azokat.
  • Nem felbontani mindent azonnal! Kineveztem egy fiókot, ahová az újdonságaimat gyűjtöm, így jobban átlátom, hogy miből van még plusz, mit nem kell majd legközelebb vásárolnom, és esetleg mi az, amit inkább tovább kéne adnom, mert már hónapok óta bontatlanul áll.
  • Amit csak lehet, viszek magammal akár munkába, nyaraláshoz, vagy ha csak két lakás között ingázok, mert így tényleg maximálisan ki tudom őket használni. Például nagyon praktikus készleteket lehet kapni, kis flakonokat és tégelyeket, amelyeket fel tudunk tölteni a saját krémjeinkkel és így nem kell pluszba még utazó méretű termékeket vásárolnunk.

Amióta ezeket a kis praktikákat alkalmazom sokkal kevesebb termékem romlik meg, és nincs az a frusztráció sem, hogy ez csak felesleges pénzkidobás volt. Úgyhogy végezetül igen, érdemes figyelni a kis tégelyt a termékek oldalán, ha nem tudjuk megjegyezni mikor nyitottuk ki, akkor rá lehet írni, és aztán használjuk is azokat, ha már megvettük. Bármilyen rövidnek is tűnik az a fél év, valójában nem az, úgyhogy igenis ki kell dobni az adott dolgot, ha már nagyon túlléptük azt a felhasználási időt, mert szerintem nem éri meg kockáztatni a bőrünk, vagy a szemünk épségét.

A bejegyzés trackback címe:

https://beautyfromthesea.blog.hu/api/trackback/id/tr1613311327

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása